Як забезпечити защист продукції від недобросовісної конкуренції
Придбання ділової репутації досить тривалий і дорогий процес, протягом якого потрібно докладати чималих зусиль, щоб зробити товар впізнаваним для споживача. Однак коли мета досягнута, важливо зберегти добре ім’я від зазіхань конкурентів.
В умовах недосконалого законодавства і інертного реагування держави на прояв недобросовісної конкуренції, ефективним способом захисту є своєчасне попередження подібних порушень. Самим частотним проявом недобросовісної конкуренції є копіювання зовнішнього вигляду товару. Такі порушення потрапляють під статтю 4 і 6 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Здійснює контроль за економічною конкуренцією Антимонопольний комітет України, його територіальні органи та суд.
Перше, що необхідно зробити для захисту своєї репутації на ринку - це зареєструвати свої товарні знаки. Після цього ви отримуєте виключне право на використання найменувань відповідних торгових марок. Для того, щоб захистити зовнішній вигляд вашого товару, потрібно отримати патент на промисловий зразок. Це дасть можливість забороняти третім особам копіювати істотні ознаки зареєстрованої торгової марки. При створенні найменування продукції та дизайну упаковки, який захищається патентом на промисловий зразок, рекомендується укладати договір про передачу прав на об’єкт інтелектуальної власності з його автором або вказати у трудовому договорі з працівниками-авторами перехід права власності на такі об’єкти в порядку службового завдання.
Не забувайте про збереження документації, яка, при виникненні спірних ситуацій, може виявитися доказом вашої правоти у справі про недобросовісну конкуренцію. При наявності документів ви забезпечите пріоритет назви або дизайну продукції, захищеного патентом на промисловий зразок, навіть якщо конкуренти встигли раніше вас зареєструвати права на бренд. Справа в тому, що експерти Антимонопольного комітету України в першу чергу звертають увагу на термін використання торгової марки, а не наявність реєстрації. В якості документації можуть служити накладні, договори на проведення рекламних акцій, дилерські договори і т.д.
Проводьте моніторинг ринку, тому що чим раніше будуть виявлені порушення прав на об’єкти інтелектуальної власності, тим швидше вони будуть усунені, а винні покарані.
Додамо, що до Антимонопольного комітету потрібно звертатися протягом шести місяців з моменту виявлення порушень і не пізніше трьох років з моменту скоєння даних порушень. Якщо не дотримуватися цих термінів, порушник може уникнути покарання.
Джерело: liga.net