Різдвяні бренди
Експерти BrandFinance оцінили вартість Санта Клауса як торговельної марки в 1,6 трильйoна дoларів. Для аналізу вони використовували методику, яка зазвичай застосовується для оцінки корпоративних брендів, а в якості економічних галузей вибрали роздрібну торгівлю, сферу туризму та туристичної нерухомості.
Що тільки не прорекламував Санта-Клаус за майже сто років: мінеральну воду, імбирний ель, знамениту газовану воду і навіть фартухи. Така затребуваність на рекламному ринку дозволила знаменитому персонажу очолити рейтинг 15 найбагатших вигаданих персонажів, складений Forbes.
Офіційно власниками торгових марок Santa Claus ™, Father Christmas ™ і Cyber Santa ™ в США та Євросоюзі є британська компанія Father Christmas Ltd в особі Стівена Боттомлі. Також компанія володіє доменними іменами Santa-Claus.com, Santa.co.uk і Christmas.co.uk
Однак Санта Клаус це публічна фігура, тому виключних прав зареєстрована торгова марка не отримала. Навіть Кока-Кола, яка активно використовує образ Санти в своїй рекламній та маркетинговій діяльності, ніколи не використовувала Санта Клауса як торговельну марку.
Щорічно батьківщину Санта Клауса в Лапландії місто Рованіємі відвідують близько 500 тис. туристів. Бажанню побачити улюбленого персонажа не заважає навіть неймовірний холод та двогодинна тривалість світового дня.
Цікаво, що правом на відповідну торговельну марку в Росії – Діда Мороза – володіють кілька компаній, створених для реалізації проекту «Великий Устюг – батьківщина Діда Мороза». Бренд Діда Мороза в грудні 2013 був oцінений приблизно в 1,6 мільйона євро або 2,3 мільйона доларів. Маєток Діда Мороза у Великому Устюзі, в який входить будинок казкового персонажа, котеджі, готель, басейн, каток, ресторан, оцінюється в 1,6 мільйона євро та також радий вітати туристів.
Джерело: http://www.strategy.com.ua