Чого очікувати іноземним інвесторам в Україні
Останнім часом фізособи в більшості випадків проводять реєстрацію торговельної марки, щоб потім успішно продати її іноземним компаніям, якщо ті будуть виходити на український ринок. Якщо говорити про українські компанії, то вони реєструють схожі торгові марки заради того щоб користуватися на псевдо законних підставах чужими брендами. Для вирішення серйозних економічних та соціальних проблем в Україні треба щорічно отримувати іноземних інвестицій на суму приблизно $ 40 млрд. Доводиться визнати, що сьогодні країна намагається досягнути позначки хоча б $ 7 млрд.
Іноземні інвестори не поспішають в Україну через безліч перешкод, серед яких лідирує корупція, бюрократія, проблеми в судовій системі та недосконалість законодавства в сфері інтелектуальної власності. Більше того, на території України стає все більше сквотерів (компанії та приватні особи, що на законних засадах реєструють чужий бренд з метою його подальшого перепродажу). Провести реєстрацію торговельної марки іноземний інвестор може таким чином: через міжнародну реєстрацію або національну, коли заявка подається у державне підприємство «Український інститут промислової власності». Перед тим як подати заявку на реєстрацію заявнику пропонується провести патентний пошук, щоб виявити схожі або ідентичні торговельні марки. Після пошуку може виявитися, що знак вже поданий на реєстрацію, або зареєстрований на особу, яка не має ніякого відношення до інвестора. В такому випадку проти реєстрації такої торговельної марки можна подати заперечення до Державної служби інтелектуальної власності з поясненням причин. Але якщо суперечка виникла навколо вже зареєстрованого бренду, то тут інвестору допоможе тільки суд, що потребує в Україні грошей і часу. Як не прикро, але боротьба у суді часом буває марною, наприклад як сталося з компанією Ferrero, якій Вищий господарський суд повністю відмовив у задоволенні позову в спорі про захист бренду.
Поліпшити становище в сфері інтелектуальної власності може введення на законодавчому рівні зобов'язання Державної служби інтелектуальної власності України публікувати подані заявки до моменту реєстрації бренду. Це дасть можливість проводити моніторинг таких заявок і у рази виникнення питань своєчасно подати заперечення. Крім того, необхідно ввести систему справедливого покарання порушника прав на інтелектуальну власність.
Джерело: epravda.com.ua